WYPRAWKI
FORUM TURYSTYCZNE
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Organizacja wyprawy rowerowej. Przygotowanie roweru.

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WYPRAWKI Strona Główna » Poradnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ya1
Administrator
Administrator


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wlkp

PostWysłany: Czw 18:30, 28 Lut 2008    Temat postu: Organizacja wyprawy rowerowej. Przygotowanie roweru.

Przygotowanie roweru

    Oczywiście rower musi być sprawny, to nie ulega wątpliwości.
    Na co zwrócić uwagę?

    Sprawdzamy przerzutki z tyłu i z przodu. Dobrze byłoby je rozłożyć [tył - być może kółka w wózku wymagają wymiany], wymyć i przesmarować.

    Zdjąć, oczyścić i nasmarować linki i pancerze przerzutek i hamulców.Regulacja tych mechanizmów po czymś takim jest oczywista. Wymienimy też przy okazji zużyte klocki hamulcowe, jeśli istnieje taka potrzeba.

    Łańcuch wymaga wymiany częściej niż nam się to wydaje. Nadmiernie rozciągnięty "piłuje" zębatki korby i kasety, a to są zazwyczaj droższe rzeczy od niego Smile O tym jak postępować z tą częścią napiszę w innym temacie. Tutaj pamiętajmy o powyższym i zajmijmy się jego konserwacją. Jeśli nie mamy specjalnego przyrządu do czyszczenia, należy go zdjąć i dokładnie wypłukać w np. benzynie pomagając sobie pędzlem lub szczoteczką. Po ponownym założeniu dajemy dokładnie jedną małą kropelkę oleju na każdy sworzeń. Pokręcić korbami przez parę minut aby się dobrze rozprowadził, a nadmiar wytrzeć szmatką.
    Ważne! Blaszki łańcucha muszą być suche! Inaczej będzie się do nich lepił brud.

    Jeśli mamy amortyzowany widelec, zadbajmy o to aby pracował prawidłowo. Pod zwiększonym obciążeniem dadzą o sobie znać wszelkie niesprawności. Jeśli mamy go już długo, może warto oddać go do serwisu, gdzie go rozbiorą, przeczyszczą, wymienią olej jeśli mamy tłumienie olejowe, nasmarują. Pamiętajmy o zabraniu w drogę odpowiedniego oleju do goleni.

    Jeśli piasty wykazują choć odrobinę luzu powinno się je rozebrać [lub jeśli słychać jakieś trzeszczenie, to koniecznie], sprawdzić czy są wszystkie kulki, przesmarować i złożyć starannie wybierając luzy. Konusy nie powinny być skręcone zbyt mocno.

    Sprawdzamy szprychy i centrowanie kół. Wszelkie luzy i nadmierny naciąg muszą być wyregulowane. Jeśli sami nie mamy wprawy, lepiej udać się do fachowca. Pękające szprychy na trasie to duża nieprzyjemność

    Sprawdzamy mocowania bagażnika, błotników, oświetlenia i innych lubiących się luzować rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ya1 dnia Nie 5:31, 02 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WYPRAWKI Strona Główna » Poradnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin