WYPRAWKI
FORUM TURYSTYCZNE
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Rower do turystyki górskiej

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WYPRAWKI Strona Główna » Sprzęt turystyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wheeler
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:34, 22 Kwi 2008    Temat postu: Rower do turystyki górskiej

Istnieje temat o rowerach na wycieczki. A mnie interesuje rower do szeroko rozumianej turystyki górskiej i wycieczek po bezdrożach.

Mój pojazd jest już mocno leciwy i przyszła pora na zmiany. Zastanawiam się nad modernizacja starego - z tym że wymiany wymagałby w zasadzie cały osprzęt oprucz ramy. Ewentualnie zakupem nowego. Proszę o porady - jaki wariant wybrać lub nad jakimi rowerami warto sie zastanowić.

Interesują mnie rowery może nie z najwyższej pólki, ale też nie takie na których nie da sie poszaleć. Kasa jeśli nie jest niebotyczna, nie jest zdecydowanym wyznacznikiem decyzji o zakupie. Raczej chciałbym rower z którego byłbym zadowolony na parę następnych lat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ya1
Administrator
Administrator


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wlkp

PostWysłany: Wto 23:40, 22 Kwi 2008    Temat postu:

Jeśli rama którą posiadasz jest w dobrym stanie i dobrej jakości oraz jej geometria Ci odpowiada, to nic nie stoi na przeszkodzie abyś ją wykorzystał.

Do większości zastosowań o jakich piszesz wystarczy osprzęt na poziomie Shimano Deore z elementami Deore LX i XT. To jak to poskładasz zależy od Twoich upodobań i preferencji.

Dodaj do tego porządny amorek i możesz śmigać.

Takie rozwiązanie ma swoje wady i zalety...

1. Możesz sobie dobrać komponenty dokładnie takie jakie chcesz.

2. Zazwyczaj jest to rozwiązanie droższe niż zakup takiego samego osprzętu wiszącego na gotowym rowerze. Confused

Rowerów gotowych spełniających Twoje wymagania jest całe mnóstwo. Jeśli nie sprecyzujesz ich dokładniej oraz kasy jaką chciałbyś wyłożyć, trudno będzie wymieniać je po kolei...

Jedno co ważne, to trzymać się sprawdzonych marek i wybierać rower pod kątem dobrej ramy. Reszta i tak po pewnym czasie się zużyje i będzie wymagała wymiany. Często też sami chcemy udoskonalić swoją maszynę i wymieniamy co poniektóre elementy na lepsze. Ramy tak łatwo nie wymienisz, poza tym jest to kręgosłup roweru. Musi więc być od razu taka jaką chciałbyś ją mieć w przyszłości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
P48L0
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:57, 28 Kwi 2008    Temat postu:

kross najlepsza polska firma najlepsze rowery na jakich mozna poszalec na stokach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZenekC
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 0:57, 08 Maj 2008    Temat postu:

P48L0 napisał:
kross najlepsza polska firma
Raczej wątpię...

Ale są więksi spece niż ja. hm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wheeler
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:48, 09 Maj 2008    Temat postu:

W zasadzie rama jest tylko poobijana i podrapana. Poza tym nic jej nie jest.

Rozejrzałem się po okolicy i z najbardziej dostępnych marek wziąłem na celownik 4, tzn: Scot, Merida, Giant, Fuji. Niestety inne mi się nie podobają lub z innych względów nie wchodzą w rachubę. Nie chcę kupować wysyłkowo i internetu ani jeździć daleko w poszukiwaniu tego co mnie interesuje. Kupując muszę wsiąść na rower i się do niego przymierzyć. Dlatego zawężam krąg poszukiwań do tych marek. Kolejność w jakiej je napisałem nie jest przypadkowa.

Na jakie konkretne typy waszym zdaniem warto zwrócić szczególną uwagę. Mam co prawda już coś upatrzonego, ciekawy jestem jednak Waszej opinii bez sugerowania czegokolwiek. Proszę o rozpatrzenie 2 wariantów:
1. Ekonomicznego, tak w okolicach 2000zł z małą górką,oraz
2. Bajeranckiego, do max 4500zł.

Jeśli miałbym pozostawić ramę i założyć całkiem nowy osprzęt, to proszę o konkretne propozycje co i gdzie zamontować. Widelec raczej RS ale inne też można rozpatrzeć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ya1
Administrator
Administrator


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wlkp

PostWysłany: Nie 22:48, 11 Maj 2008    Temat postu:

Na takie rowery sam zwróciłbym uwagę [oczywiście ktoś inny może mieć inne propozycje]:

Scott:
Reflex FX35 - 4490 zł [full, cena z zeszłego roku - teraz na pewno niższa],
Aspect FX-25 - 4890 [full, trochę droższy ale widziałem go w akcji. Watr tej ceny],
Scale 50 - 4090 zł,
Aspect 10 - 3590 zł
Reflex 30 - 2229 zł [cena z zeszłego roku - teraz na pewno niższa]

Merida:

MATTS HFS 2000-V - 4699 zł [droższy ale dużo lepsza rama niż w tańszych TFS]
AM 500-D - 3999 zł [full]
Trans Mission Sport - 3600 zł [full, ciekawy system amortyzacji, cena z zeszłego roku - teraz na pewno niższa]

Giant:
Yukon FX1 - 3999 zł [full]

Fuji:
MT. FUJI Comp - 3699 zł
Tahoe Comp SE - 2139 z.

Jeśli miałbym montować osprzęt na starej ramie, to w zależności co chciałbym osiągnąć i ile miałbym na to przeznaczyć zastosowałbym to co pisałem wcześniej. Czyli Deore do Deore XT [XTR jest super - ale czy aż tak konieczny w przypadku Twoich potrzeb?] z ew. zamiennikami ze SRAMa.
Nie zaniedbaj zastosowania dobrych sterów i supportu. przenoszą spore obciążenia! Podobnie piasty i obręcze [te w szczególności powinny być "pancerne"] Same przerzutki i manetki - mimo, że na nie [a szczególnie na napisy na nich ] ludzie zwracają najwięcej uwagi - to uważam rzecz drugorzędna i łatwa do późniejszej wymiany.

Widelców masz możliwość znalezienia całą masę - nawet z Rock Shoxa. Trudno mi tu wymieniać cokolwiek, bo nigdy nie miałem potrzeby jazdy na tych amorach. Celuj w to aby był odpowiednio sztywny i zapewniał odpowiednie skuteczne i płynne tłumienie. Na skok w Twoim przypadku nie zwracałbym aż tak wielkiej uwagi. Myślę, że 100 mm spokojnie Ci wystarczy.

I jeszcze jedno. Tarcze chyba w rowerach do tej ceny [jednej i drugiej] nie byłyby najlepszym rozwiązaniem. Dobre V-ki wystarczą. A zaoszczędzone pieniądze lepiej zainwestować w lepszą ramę lub w inny osprzęt.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ya1 dnia Nie 22:54, 11 Maj 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WYPRAWKI Strona Główna » Sprzęt turystyczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin